АРЛЕКІНІАДА — персональна виставка Юрія Вакуленка

Галерея сучасного мистецтва «Триптих АРТ»
3.04–16.04. 2019
Світ, який створює художник, завжди в масці. Еклектичний, розколений на скалки, загрузлий у підробках і штампах, потонулий у крові чи фарбі, він маскується й імітує. Навколо і наскрізь усе несправжнє, підроблене, розсипається на друзки. Маски носять навіть «маски» – приміром, пам’ятники, аби встояти на своїх постаментах. Усе має свій зворотний бік, свій «виворіт». Королем стає блазень, героями – злочинці, святими – богохульники. Грань між істиною і брехнею стирається й у кінцевому підсумку в ній не лишається людського. Найбільш людяним у світі-карнавалі постає Арлекін. «У нашому безумному-безумному світі найбільше віриш Арлекіну, – каже художник. – Він чесно грає роль, а не вдає, що чесний».

Головний персонаж циклу «Арлекініада» виконує різні ролі. Та найбільше йому вдається образ вічного мандрівника, самотнього, спустошеного, розчарованого. Арлекін у Вакуленка буває стомленим і «антикарнавальним». Однак стилістиці свята художник залишається вірним в усіх роботах. Вона проступає і в домінанті блакитного, й у загальній стилістичній еклектиці, і в мильних бульбашках, з якими відлітають романтичні ілюзії персонажа, і в повсюдних ромбах Арлекіна – лейтмотиві циклу. Художник експериментує зі стилями, балансує між фігуративними та нефігуративними образами, майстерно використовує принцип накладання кількох шарів зображення, у глибинах яких зашифровує знаки й символи.

12 робіт «Арлекініади» – розгорнута багатосерійна історія. Роботи вибудовуються в цілісну кінодраматургію з «флешбеком» (усе починалося у 1990-х) та наступними серіями, в яких розігрується драма. За законами жанру Вакуленко-художник пише й епілог – полотно «Сон. Кінь А». Це кінь-надія, кінь-мрія, що летить крізь поле квітучих маків.

www.triptych-art.com
Київ, вул. Десятинна, 13

Поделиться в соц. сетях

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *