Чому digital повинен стати частиною вашого бізнесу

Вита Кравчук, глава правления TheOwners, сертифицированный коуч-медиатор, ментор инновационных digital-проектов

Діджиталізація – це глибока трансформація бізнесу, яка передбачає використання цифрових технологій, що дозволяє оптимізувати процеси бізнесу, підвищити продуктивність компанії та покращити взаємодію з клієнтами.
Нікіта Шпірт, chief digital officer «Арбер», CEO Arber Marketplace (Arber — український виробник одягу), розвиває напрямок online-продажів та digital-маркетингу.

Європейський досвід на українському digital-ринку.
В Україні продаж в онлайні складає не більше 3 %, тоді як у Великій Британії цей показник – близько 18 %. Така відмінність пояснюється тим, що іноземні marketplaces присутні на декількох ринках, забезпечені якісним сервісом, швидкою логістикою та великою кількістю точок самовивозу. У Європі процес діджиталізації бізнесу відбувся давно, і люди вже звикли до таких купівель.
Процес діджиталізації в Україні розпочався пізніше, відповідно – пізніше й встановиться чітка online-взаємодія бізнесу і покупця.

Основні фактори успішного запуску online бізнес-моделі
1. Органічний трафік-бізнес в основі (SEO-оптимізація та арбітраж).
2. Розуміння покупця: хто купує, хто не купує, чому.
3. Налаштування системи повернення для формування довіри у покупця.
4. Маркетинг: чат-боти, е-mail-розсилки, SMM.

Чому питання діджиталізації виникло зараз і чому це важливо?
Online-лінія розвитку бізнесу є досить перспективною, оскільки це зручно для покупця та максимально ефективно для продавця.
Практика розвитку online-бізнесу Arber формувалась за омніканальною моделлю. Відбувалася інтеграція всіх типів взаємодії з клієнтом. Важливою складовою розвитку digital у бізнесі стала взаємодія online та offline, що дуже важливо для магазинів одягу, оскільки є великий відсоток повернень. Самовивіз дав можливість простежити цікаву аналітику: якщо під час online-відправлень повернення складає близько 15 %, то самовивіз зменшив цей показник до 3 %.

Під час формування digital-складової у бізнесі важливі такі моменти
1. Забезпечити якісну технічну підтримку.
2. Встановити стратегічну мету (продаж товару/розвиток бренду/залучення цільової аудиторії до offline-точок).
3. Забезпечити наявність товару.

Хороший товар, але немає доступу до клієнтів, а клієнти хотіли б купувати, але немає зручного способу купівлі: що робити?
Першою і успішною спробою підкорення online-ринку для невеликого виробника може стати вихід на marketplace.

Схема роботи marketplaces поділяється на декілька типів:
• fulfillment: marketplace бере відповідальність за зберігання, транспортування та повернення товарів (варіант для тих, хто має товар, але не має бренду);
• чиста модель marketplace: особиста комунікація з клієнтом, немає «заморожування» товарів, які не продаються, пряме повернення товару.

Вийти на online-ринок можна трьома шляхами
1. Власний online: можливість розвитку свого бренду, представлення компанії та широкого спектру товарів, наприклад, у соцмережах, де зручно комунікувати з клієнтами, визначати попит, але незручно продавати, оскільки не налаштований сервіс для здійснення купівель.
2. Marketplaces: налаштовані сервіс та моделі роботи, але з фіксованою ціною.
3. Поєднання сильних сторін усіх попередніх шляхів з погляду постачальника: зосередження online-ринку в одній компанії, яка поширює товари різних брендів на декількох marketplaces

Для marketplaces вкрай важливо підбирати постачальників якісних товарів. Marketplace може запропонувати їм додаткові послуги сервісу (опрацювання замовлень, логістику, зберігання тощо).

Як виробникам почати співпрацювати з marketplaces?
Нові партнери з якісним товаром завжди заохочуються на online-ринку. За необхідності ArberMarketplace пропонує послугу роботи з клієнтами, бере на себе витрати, пов’язані з логістикою. Залежно від пропонованих послуг є дві сформовані моделі фінансового боку співпраці: модель, де постачальник бере на себе комунікацію з клієнтами (комісія – до 30 %) та модель, де є витрати на логістику та оброблення замовлень (комісія – до 40 %).
Діджиталізація дає можливість якісного розвитку бізнесу, забезпечує високий рівень автоматизації процесів та розподілу товару, збільшує ефективність роботи та продажів. Тому, аби існувати та розвиватися в довгостроковій перспективі, сучасному бізнесу потрібно розробляти стратегії цифрової трансформації.

Поделиться в соц. сетях

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *